Your nearest branch Search for your nearest branch
Search for your nearest branch


Track & Trace
Track & Trace
Portal
Portal
Grootste
samenwerkingsverband
van zelfstandige transport- en
distributiebedrijven in de Benelux

IT Service Coördinator Transmission

Kantoor Afdeling

Wat is Transmission

TransMission is het grootste samenwerkingsverband van zelfstandige transport- en distributiebedrijven in de Benelux. De 12 vestigingen werken allen onder één naam en werken met één gezamenlijk IT-systeem. Basis voor ons hoge kwaliteitsniveau is de TransMission Serviceformule met uniforme afspraken tussen de vestigingen die alle een hoog serviceniveau garanderen.

Hoe jij bijdraagt in jouw rol

Jij zorgt er in jouw rol als IT Service Coördinator voor dat de verwachtingen en resultaten van onze dienstverlening zo dicht mogelijk bij elkaar liggen. Het is jouw verantwoordelijkheid dat er daarbij continu wordt voldaan aan de vooraf afgesproken deadlines. Als Service Coördinator bij TransMission ben jij proactief, een stevige sparringpartner en kan jij je goed inleven in de behoeftes van onze depots, directe collega’s en IT partners. Dus overtuigingskracht, verbinding kunnen maken en positief kritisch denken is essentieel! Naast de coördinerende rol ben jij de eerste schakel in het geval van een incident. Jij analyseert deze en lost deze zelfstandig op als dat binnen de mogelijkheden ligt.

Dit is waar jij voldoening uit haalt

Vanuit jouw functie als Service Coördinator draag je met jouw kennis en werkzaamheden bij aan de dienstverlening van de IT (gerelateerde) processen van TransMission. Dit omvat belangrijke aspecten zoals het zorgen voor accurate informatievoorziening zowel richting onze depots (over vragen, wijzigingen en incidenten) als je interne collega’s en IT partners. Jouw coördinatie speelt in dit proces een belangrijke rol en moet bijdragen aan de tevredenheid van onze stakeholders.

Je hebt contact met onze depots, directe collega’s (Applicatiebeheerders) en leveranciers en zoekt de afstemming op. Jij maakt operationele afspraken met deze partijen en bewaakt dat deze worden nagekomen. Daarbij ondersteun je de collega’s zodat wijzigingen en implementaties soepel verlopen en dat onderliggende documentatie en administratie op orde zijn. Jij bent de communicatie spil tussen de depots en het eerste aanspreekpunt voor klanten via telefoon, e-mail of ticket. Daarnaast registreer je en handel je tickets af binnen ons ticketsysteem;

Naast operationele taken zorg je ook voor het up-to-date houden en verbeteren van serviceprocessen en de kennis (Knowledge database). Inrichten van en sturen/rapporteren op servicedesk gerelateerde KPI’s. Het is een duidelijke pré als er al enige ervaring is met logistiek, contractmanagement, leveranciersmanagement en beheerprocessen. Geen dag is hetzelfde en er is een grote variatie in werk. Daar haal jij voldoening uit!

Wat wij aan jou waarderen

Je werkt planmatig en weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden. Je bent flexibel in denken en doen, maar je verliest de praktische haalbaarheid en het einddoel niet uit het oog. In jouw centrale rol weet je voor jouw doelen de relevante personen te verbinden en concrete afspraken te maken en te bewaken om de afgesproken dienstverlening te leveren en te borgen.

Profiel

Om de functie op een goede en succesvolle manier te kunnen uitvoeren dien je te beschikken over het volgende profiel:

  • HBO-niveau (informatiemanagement, logistiek, bedrijfskunde);
  • Werkervaring in een soortgelijke functie, bij een logistieke organisatie is een pré;
  • Goede communicatieve vaardigheden, intern en extern;
  • Ervaring met het analyseren van IT problemen en incidenten.
  • Je bent een goede sparringpartner van het management. Je bent in staat om IT gerelateerde zaken op een heldere en beknopte wijze uiteen te zetten, de ingezette lijn te (helpen) bewaken en het management regelmatig te voorzien rapportages.
  • Je hebt een goede mix van stevigheid en flexibiliteit. De stevigheid en daadkracht die nodig is om te komen tot de juiste besluiten. En de flexibiliteit om snel te schakelen wanner de situatie dit vraagt.
  • Je bent een teamspeler en communicatief sterk. Op basis van jouw kennis, vaardigheden en persoonlijkheid ben je in staat de noodzakelijke verbindingen te leggen en te onderhouden, zowel binnen de organisatie als richting de specialisten en leveranciers van buiten.
  • Ervaring met ticketsystemen (Jira is een pré)

Voor vragen over deze vacature kan er contact opgenomen worden met Erwin Ronge (IT Manager) 079-3438251

 

Solliciteren

Gebruik het formulier hieronder om te solliciteren.

* Deze velden zijn verplicht.